Rates - Barcelos - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Rein en Annemieke Uden - WaarBenJij.nu Rates - Barcelos - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Rein en Annemieke Uden - WaarBenJij.nu

Rates - Barcelos

Door: rein en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Rein en Annemieke

11 September 2014 | Portugal, Barcelos

Na het ontbijt zijn we om 8.30 weg.In ons boekje staat: de hele dag licht klimmen en dalen. Dat word het ook, soms iets meer dan licht maar vooral de warmte is het ergst. We lopen onder heerlijk geurende eucalyptus bomen. Maar ondanks dat is het erg drukkend. Dat word zweten. Hierbij moet je veel drinken, maar bij mij haalt het de onderkant niet eens. Onderweg alles al kwijt. De vliegen hebben ons inmiddels ook weer gevonden. Ze zitten in je neus en oren, wangen en lippen. Heel irritant.
Om 11.00 uur eindelijk koffie, na 7 km onverharde weg met veel losse stenen. Daarna krijgen we kinderkopjes die zeer zorgvuldig met de helicopter zijn gelegd. Dit soort wegen krijgen we tot het laatst. Nog even pauzeren, om de blaar van Rein te verzorgen. Zit er nog wat lekkers in de rugzak? Ja, gisteren worst gekocht bij de slager, droog, hard en gerookt. Verkeerd begrepen denk ik, want met dit stukje worst kunnen we de eerste 7 km wel vooruit.
We gaan maar weer snel op pad, want Rein zijn kuiten geven niet zoveel licht meer, dus mogen we niet zo lang wegblijven. We zijn mooi op tijd in de Refugio, die word gerund door een folklore groep. Er word ons nog gevraagd of we vanavond mee eten. En dat doen we. Kosten 5 euro pp.

• 12 September 2014 - 10:11

Els Pijnenburg:

Jullie zijn goed bezig. Zet hem op.

• 12 September 2014 - 12:05

Ria En Joke:

wat leuk om jullie zo te volgen.
    Een kei leuk reisverslag.
    Nog veel wandelplezier en niet te veel spierpijn.
    Gr ria korsten en joke kastelijn

• 12 September 2014 - 12:24

Maria:

Prachtig om te lezen annemie. Zo kunnen we mooi een beetje meelopen. Valt de blaar mee..??van rein want dat is toch vervelend maar gelukkig een goede verpleegster bij. Dat het nog zo heet is. Als jullie dan maar veeel terassen tegenkomen dan komen de terrasheupen goed tot hun recht. Groetjes en tot jullie volgende bericht. Maria.x

• 12 September 2014 - 12:54

Henri(jetje):

Mooi om zo mee te lopen met jullie
    Alleen hebben wij last van muggen I.p v vliegen
    Iritant lijkt me die ....vliegen ,maar ja die hebben ook het recht om de camino te vliegen ha..ha.. verdorie Rein al de eerste blaar , gelukkig heb je een deskundige bij je !!!! Succes weer vandaag XXX

Groetjes Henri(jetje)