Poiares - Ponte de Lima - Reisverslag uit Ponte de Sor, Portugal van Rein en Annemieke Uden - WaarBenJij.nu Poiares - Ponte de Lima - Reisverslag uit Ponte de Sor, Portugal van Rein en Annemieke Uden - WaarBenJij.nu

Poiares - Ponte de Lima

Door: rein en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Rein en Annemieke

15 September 2014 | Portugal, Ponte de Sor

We zijn een beetje achter, sorry. Als we vertrekken uit Poiares worden we door Fernanda nog gewaarschuwd dat er in Ponte de Lima een groot festival is. Toch willen we niet verder. Als we aankomen in Ponte de Lima, na een geweldige etappe, een mooie natuur, en prachtig weer. Dat houd niet in dat we geen peentjes zweten, maar het gaat goed.
Ongeveer 1 km voor de stad, die al bestaat vanaf 150 voor Christus, liggen er al velen in een klein tentje in de berm. Grote velden staan vol met caravans en campers. We hebben nog nooit zoveel volk bij elkaar gezien. Er is ook een soort kermis en markt, waar wij ons met onze grote rugzak doorheen wurmen.
Bij de Alberge aangekomen, lopend die pas over 1 uur. Als het eindelijk zover is, staat er een hele rij mensen. Wij maken ons niet zo druk, en het duurt uiteindelijk nog 1uur voor iedereen is ingeschreven. Het is een vreselijke herrie, die door zal gaan tot morgenvroeg 7 uur, en zo 5 dagen lang.
We hebben met 20 mensen de beste kamer, met een fantastisch uitzicht.
S' nachts om 1 uur word er vuurwerk afgeschoten. Een aantal mensen, waaronder Rein, gaan op het Balkon staan om alles goed te kunnen zien. Het schijnt een fantastisch mooi vuurwerk te zijn geweest. Ik zag het vanuit mijn bed. Als ik mijn ogen open doe zie ik een aantal mensen in hun onderbroek op het terras staan, met grote vuurpijlen erboven. Ook mooi !!

• 15 September 2014 - 23:33

Geno:

Zo zeg, wat een reis weer! Fantastisch om te lezen en zo als het ware een beetje mee te lopen en te genieten. Alweer zo'n mooie ervaring! Nu nog de foto's!!!
    En wat mooi om zoveel verschillende mensen te ontmoeten. En dat de fado een beetje vals klinkt af en toe is helemaal niet belangrijk. Een fado komt recht uit je hart.
    Nou Reinenannemieke, blijf genieten. Kijk al uit naar alle verhalen (en foto's (hihi))
    Groetjes, Geno

• 16 September 2014 - 07:32

Sybe En Pleunie:

Beste Annemie en Rein, Grandioos hoe jullie weer genieten en wij genieten op deze manier ook mee. Top en dank voor de leuke verhalen. Buen Camino. Pleunie & Sybe

• 16 September 2014 - 21:53

Henriette DF:

Hallo Rein en Annemie, geweldig leuk de ervaringen die je mee mag maken en zien op weer een mooie tocht. Hou vol ik kijk uit naar je volgende reisverslag. gr. Henriette