Ponte de Lima / Rubiaes - Reisverslag uit Rubiãis, Portugal van Rein en Annemieke Uden - WaarBenJij.nu Ponte de Lima / Rubiaes - Reisverslag uit Rubiãis, Portugal van Rein en Annemieke Uden - WaarBenJij.nu

Ponte de Lima / Rubiaes

Door: Rein en annemieke

Blijf op de hoogte en volg Rein en Annemieke

17 September 2014 | Portugal, Rubiãis

Een zware tocht, met klimmen over grote rotsblokken. Wat zij we blij als we er zijn. Geen plaats in de herberg. Uiteindelijk de verpleegruimte in beslag genomen. Er is nl niemand aanwezig. Dan gaan we boodschappen doenen ongeveer 200 mtr verder is nog een Alberge. Staat niet op de kaart of in het boekje. Het heet Ninho, wat nest betekent. En we komen echt in een warm nest terecht. Marlene onvangt ons hartelijk, en we kunnen blijven slapen, ontbijten, ze doet de was voor ons. Kosten 15, haar moeder maakt vanavond het eten klaar. Mee eten? ( donativo ) we halen onze spullen op en brengen nog wat meer pelgrims mee. Ze heeft nog genoeg plaats, en het is veel gezelliger. De belgische dames Ann en Maay gaan ook mee. Dat word weer lachen. Maay is altijd alles kwaait. Ann heft haar ogen ten hemel en zegt: elke dag wurd de rugzak drai maal gekuist en maay is nog alles kwaait. Amai amai
Helaas word Ann ziek en verdwijnt naar bed. Ze heeft onderweg wat druven geplukt en opgegeten, en denkt dat het daar van is. We maken er met zijn allen een mooie koffietafel van, en vragen dan iedereen een donativo. Haha. Ann doet zelf ook lustig mee, maar gaat dan naar bed. Vanavond slapen we in elk geval in een mooi opgeknapt huisje van 200 jaar oud, en worden door Marlene schandelijk verwend. Buenos Noches tot morgen. Dit was het verslag van 14 sept.

• 18 September 2014 - 15:20

Jack:

Iedere dag weer een mooi verhaal , maakt mijn thuis zitten wat draaglijker.ps vond het schilderstuk van onze Rein heel mooi bij steeg 6. Nou nog veel avontuur toegewenst daar.

• 18 September 2014 - 18:52

Henri(jetje ) En Antoine:

We miste jullie verhaal hier in Salou,
    we kregen geen verbinding ,maar nu gelukkig weer wel,
    beloof ons dat jullie niet van de verboden vruchten zullen eten ,jammer als je daar ziek van wordt, En weer hebben jullie geluk een mooi dak boven jullie hoofd en een goede maaltijd !
    En het pad gaat weer verder .......zijn benieuwt XXX