Portela/O-Pino/Ponte Secures/Teo - Reisverslag uit Portela, Spanje van Rein en Annemieke Uden - WaarBenJij.nu Portela/O-Pino/Ponte Secures/Teo - Reisverslag uit Portela, Spanje van Rein en Annemieke Uden - WaarBenJij.nu

Portela/O-Pino/Ponte Secures/Teo

Door: rein en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Rein en Annemieke

21 September 2014 | Spanje, Portela

Vandaag een geweldige mooie wandeldag gehad. Alleen een beetje teveel pijntjes, maar ja, zoals ze hier zeggen, no pain, no glory!!
We moeten even terug naar Portela. Onze Hospitalier Sergio, zit in een rolstoel en heeft de camino al 2 x zelf gedaan. Hij heeft heerlijk voor ons gekookt. Groenten soep, salade, paella, en verse sardines( groot). Als we allemaal aan tafel zitten, word Rein gevraagd om voor te bidden. Het gebed staat in eenbboek , in verschillende talen. Hij kiest voor het Engels omdat dan de meesten het kunnen volgen.
Na het eten samen met de suidaffrikanen nog 2 flessen wijn leeggemaakt, en nog wat Afrikaans geleerd. Wiet heet bv aaptwak/ of papagaaislaai. Ontzettend gelachen. Nog een suidaffrikaans mopje, hoe heet een vlieg die zijn vleugels kwijt is?? Een loop! Whaha ( na 2 flessen)
Geluisterd naar suidaffrikaansemuziek van Baches Nel. Mooi, het was een inspirerende avond, waarin gesproken word over geloof hoop en toekomst. We moeten nodig naar bed. 22.30 uur, mooie tijd.
20 sept lopen we een PRACHTIGE route, maar O Pino wil maar niet dichterbij komen. Inmiddels hondsmoe gaan we bij de volgende Alberge slapen. Deze is in Ponte secure. We zijn O Pino allang voorbij. Volgens onze Hospita hebben we 34 km gelopen i.p.v. 20,6 we houden het op onze eigen telling 27 km. Van dat Duitse Kolere boekje klopt niks.
We slapen in een nieuwe Alberge, en er komt verder niemand meer bij, dus slapen we vannacht helemaal alleen in het gebouw. Per pers. 4 douches en evenzoveel toiletten. 28 bedden en een zeer moderne keuken. Het is niet gezellig.
21 sept.
We zijn blij dat we weer weg mogen. Een stralend blauwe lucht, heerlijke temperatuur, en het lopen gaat wel niet zo goed, maar goed genoeg. Onderweg rapen we vele tamme kastanjes, die we onderweg lekker oppeuzelen.
Het verschil tussen Galicië in het noorden en zuiden is vooral de geur. Hier word de dennegeur vermengt met eucalyptus, mint en dille, dat hier allemaal gewoon in de bossen en berm te vinden is. Heerlijk. We gaan naar bed. Morgen wat vroeger vertrekken waarschijnlijk, op naar Santiago. Een hotel geboekt, als beloning. Eindelijk weer eens een echte handdoek. Buenos niches!!

• 21 September 2014 - 22:11

Sybe En Pleunie De Lint:

Rein en Annemieke, we genieten van jullie verhalen!
    En dat gaat vergezeld met beelden in ons hoofd en het beeld van obs mooie pelgrims-schilderij!
    Nog heel veel succes en een mooie aankomst morgen in SdC.
    Bon Camino, Sybe en Pleunie